Het zou zomaar veel groter kunnen worden

Jeroen Mons

Eigenaar van reclamebureau Doc52. Creatief, vrolijk en verliefd op het leven. En op Sanne.

6 mei 2016 Leestijd 12

Expeditieleden aan het woord over hun rol en bevindingen die ze hebben opgedaan tijdens hun reis.

“Dat ik betrokken raakte bij dit project, was eigenlijk toeval. Van Marcel en Suzan hoorde ik dat er een bijeenkomst was. “Kom ook” zeiden ze. Ik ben geen agrariër, zit ook niet in het onderwijs. Ik ben thuis in de grafische wereld. Maar dit klonk als een gaaf project!” En zo stapte Jeroen Mons in de regionomie. 


Jeroen is visueel ingesteld. “Dus een beeld het klaslokaal in helpen, dat ligt me wel.” Dat ging overigens niet zonder slag of stoot. “Leuk idee, een camera op een boerderij, maar de internetsnelheid was veel te traag. Die was genoeg om mails op te halen, niet om live te streamen.” Dus werd er een 4G netwerk afgesloten met een externe router en een abonnement op het YouTube Live kanaal.”

Ik vind het mooi én belangrijk om nieuwe verbindingen te laten ontstaan.

Jeroen heeft, om alles voor elkaar te krijgen, zijn eigen netwerk betrokken en enthousiast gemaakt. “Ik vind het mooi én belangrijk om nieuwe verbindingen te laten ontstaan. Het verbinden van de juiste mensen, daar krijg ik energie van. Dan zie je dat het werkt. Het ziet er nu al heel goed uit. Het zou zomaar iets veel groters kunnen worden.”