RegioMunt. Met kleine bedragen groter worden.

Team RegioMunt

Ton Dohle, Peter van Lutterveld, Suzan Massier

26 juni 2017 Leestijd 12

Meer dan de helft van het geld dat je uitgeeft is de volgende dag al uit je regio verdwenen. De RegioMunt verbetert de regionale economie. Want de waarde van de investering die je doet met de RegioMunt blijft, in tegenstelling tot de euro, binnen de regio.

‘Hier een goede, gezonde en welvarende regio zijn en blijven.’ Dat is de droom van Ton Dohle voor de regio. Hij realiseert dat met de RegioMunt. ‘Met deze RegioMunt stimuleren we de lokale middenstand en vrijwilligerswerk. Daarnaast houden we onze lokale economie sterk. Wat je investeert in de regio zie je terug, want buiten de regio is de RegioMunt niks waard.


Met de RegioMunt betaal je digitaal via de App of met een kaartje. Je houdt het bij een laser en je hebt betaald. Iedereen kan de kaartjes weggeven als cadeau. Dan heb je een pas met RegioMunten erop staan. Stel je voor. Je koopt brood bij de lokale bakker. Die bakker kan met de punten die jij hebt betaald een lokale sportvereniging sponsoren. Zelf kun je er als organisatie of persoon ook voor kiezen om een percentage van elke transactie te sponsoren in een vereniging of stichting naar keuze. En die vereniging of stichting beloont vrijwilligers met de RegioMunt. En zo creëert de RegioMunt een win-win-win situatie!

Als kaarthouder ben je ambassadeur van de regio. En het kost je niks, want voor een punt krijg je evenveel als voor een euro. Iedereen kan heel gemakkelijk meedoen. Wanneer de RegioMunt wordt gelanceerd, worden er kaarten uitgegeven waar punten op staan. Zo wordt het een hebbedingetje. Ton is in gesprek met organisaties, de gemeentes en verenigingen. Want hoe meer ambassadeurs, hoe beter de RegioMunt werkt.

Enthousiast?

Ben jij net zo enthousiast over de RegioMunt als Ton? Word dan ambassadeur van de RegioMunt door mensen te enthousiasmeren over dit mooie initiatief en help Ton met het lanceren van de RegioMunt. Mail naar bijdrage@regionomie.nl voor meer informatie.